پایگاه تخصصی حرفه و فن ، دانش آموزان مدرسه ی شاهد
 
 

ICTna.ir - شرکت سامسونگ موشواره بی‌سیم جدیدی را با نام Mobile Mouse 6000 روانه بازار کرده است که با قابلیت‌های فراوان خود می‌تواند محبوبیت زیادی بین کاربران کسب کند.


به گزارش گروه ترجمه آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) طول، عرض و ضخامت این موشواره به‌ترتیب 8/3، 4/2 و 7/1 اینچ است و نسبت به مدل قبلی خود با نام 3000 در اندازه کوچک‌تر ساخته شده است.


این موشواره فناوری ویژه‌ای را موسوم به BlueTrack Technology در خود جا داده است که به گفته مایکروسافت، به موشواره امکان می‌دهد بدون نیاز به صفحه‌های روی هر سطحی فعالیت کند و با مشکلی مواجه نشود.


این موشواره به سیستم بی‌سیم قوی 4/2 گیگاهرتزی مجهز شده است که از طریق سیگنال‌های مادون قرمز ارتباط خود را با رایانه برقرار می‌کند و بر این اساس، مایکروسافت آن را بر پایه فناوری ارتباطی بلوتوث تولید نکرده است.


این موشواره 5 کلید مجزا دارد که دو کلید آن در محل‌های استاندارد خود در قسمت چپ و راست دستگاه قرار گرفته‌اند، یک کلید چرخشی در قسمت مرکزی واقع شده است و دو کلید دیگر هم در پهلوی موشواره قرار دارند. کلید چرخشی این موشواره نسبت به انگشت کاربران حساس است و زمانی که دست روی آن قرار می‌گیرد، به حساسیت بالا امکان حرکت صفحه‌های باز شده در رایانه را به جهات مختلف فراهم می‌کند.
 


ارسال شده در تاریخ : 27 مهر 1389برچسب:, :: 22:59 :: توسط : محمد حسین *علی *امیر رضا

نصب دستگاه‌هاي خودپرداز فروشگاهي در آينده نزديك

خبرگزاري فارس: يك فعال در بخش پرداخت الكترونيك از نصب دستگاه‌هاي خودپرداز فروشگاهي و تجميع پايانه‌هاي فروشگاهي و ارائه كارت‌هاي خريد شهروندي به مردم در آينده نزديك خبر داد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا» سيد ناصر حجازيان مديرعامل شركت فن‌آوران انياك در جمع خبرنگاران به تشريح عملكرد و برنامه‌هاي اين شركت پرداخت و اظهار داشت: شكل سيستم‌هاي پرداخت در سال‌هاي آتي با تعريف كارت‌هاي اعتباري متفاوت خواهد بود و اين امر تاثير بسزايي در وضعيت تراكنش‌ها مي‌گذارد.
وي تاكيد كرد: كارت‌هاي خريد (debit card) براي مردم انگيزه خريد ايجاد نمي‌كند و زماني كه پول نداشته باشند انگيزه‌اي براي خريد نخواهند داشت.
حجازيان گفت: هم‌اكنون شركت انياك با هشت بانك كشاورزي، مسكن، رفاه، صنعت و معدني،‌ شهر، ملي، تجارت و پاسارگاد قرارداد در زمينه دستگاه‌هي فروشگاهي دارد.
حجازيان از راه‌اندازي دستگاه‌هاي خودپرداز فروشگاهي خبر داد و تصريح كرد: هم‌اكنون در ساير كشورها علاوه بر بانك‌ها، فروشگاه‌ها نيز مجهز به دستگاه‌هاي خودپرداز هستند؛ دستگاه‌هاي خودپرداز داخل فروشگاه‌ها نصب و مشابه ATM‌ها به مردم پرداخت وجه صورت مي‌گيرد.
وي در خصوص نحوه كاركرد اين دستگاه‌ها، گفت: فروشگاه‌ها اين دستگاه‌ها را تقاضا مي‌دهند و همانند پايانه‌هاي فروشگاهي تراكنش بوسيله دستگاه‌هاي خودپرداز صورت خواهد گرفت.

* اسكناس‌هاي رايج؛ بزرگترين مشكل دستگاه‌هاي خودپرداز

حجازيان اضافه كرد: هم‌اكنون مشكلات دستگاه‌هاي ATM در كشور مربوط به كوچك بودن رقم اسكناس‌هاي رايج است؛ پول‌گذاري مشكل اصلي ATM است چرا كه به هيچ‌وجه اين دستگاه‌ها مشكل تراكنش ندارد.
وي با بيان اينكه هم‌اكنون تعداد ATM‌ها در كشور رقم مطلوبي را دارد، افزود: با وجود ATM فروشگاهي مشكل ازدياد جمعيت در مقابل اين دستگاه‌ها از بين خواهد رفت.
مديرعامل شركت انياك، در خصوص ماهيت مگاپي‌اس‌پي، اظهار كرد: مگاپي‌اس‌پي مجموعه‌اي است كه نقش انتقال تراكنش به شبكه بانكي و در بعضي از كشورها نقش صدور كارت و اعتبارسنجي را نيز ايفا مي‌كند.
به گفته اين فعال بخش فناوري اطلاعات، شركت‌هاي PSP دقيقا پشتوانه بانك‌ها در خدمات الكترونيكي هستند و در صورتي كه اين شركت‌ها مستقيما به شتاب وصل شوند ديگر نيازي به دستگاه‌هاي خودپرداز فروشگاهي نخواهد بود.
به گفته وي هم‌اكنون 17 شركت PSP در كشور شكل گرفته‌اند كه از اين تعداد تنها 12 شركت به صورت فعال عمليات خود را آغاز كرده‌اند.

* تجميع پايانه‌هاي فروشگاهي در دستور كار است

حجازيان از اتصال مگاپي‌اس‌پي به شبكه شتاب ظرف سال‌هاي آينده خبر داد و گفت: از شركت‌هاي موجود دو الي سه شركت قرار است مستقيما به شتاب وصل شوند و رسوب وجوه تراكنش‌‌ها نزد بانك مورد توافق متمركز خواهد شد.
وي تاكيد كرد: با عملي شدن طرح مذكور عملا نقش بانك مجازي در كشور ايفاد خواهد شد؛ بانك مركزي ساير شركت‌هاي مگاپي‌اس‌پي را در لايه دوم و به عنوان عامل اجرايي مامور خواهد كرد.
حجازيان تاكيد كرد: بيش از يك سال است كه اين شركت مذاكراتي را با بانك مركزي براي عملي شدن طرح مذكور انجام داده است اما با رفتن آقاي مهراني از بانك مركزي پرونده اين طرح مسكوت مانده است.
مديرعامل شركت انياك، اضافه كرد: هم‌اكنون در كشور يك ميليون دستگاه POS با چهارصد پذيرنده وجود دارد كه با متصل شدن مگاپي‌اس‌پي به شبكه شتاب اين دستگاه‌ها جمع‌آوري و در يك دستگاه متمركز مي‌شوند.
به گفته وي پذيرنده‌گان دستگاه‌هاي POS با عملي شدن حالت مذكور مي‌توانند در هر بانكي كه حساب داشته باشند از POSهاي شركت PSP استفاده كنند با اين امر هزينه‌هاي تامين دستگاه‌هاي POS كاسته مي‌شوند.

* مشكل خدمات خوددريافت نداريم؛ رقم اسكناس‌ها كم است

وي در ادامه اظهارات خود به دستگاه‌هاي خوددريافت اشاره و تاكيد كرد: توليدكنندگان دستگاه‌هاي ATM مي‌توانند امكان خوددريافت را نيز لحاظ كنند ولي كوچك بودن رقم اسكناس‌ها و تعدد آنها مشكل عمده دستگاه‌هاي خودپرداز و خوددريافت تلقي مي‌شود.
حجازيان به كارت‌هاي شهروندي اشاره و اظهار كرد: كارت‌هاي شهروندي به نحوي هدف‌گذاري شده كه به روي سيم‌كارت حافظه تلفن همراه نصب شود كه از اين طريق مردم خدمات خرد شهري خود را انجام دهند.
به گفته وي اين كارت‌ها مي‌توانند از طريق پايانه‌هاي فروشگاهي شارژ شوند؛ زماني كه گوشي موبايل روي دستگاه POS قرار گيرند با كشيدن كارت بانكي اين حافظه شارژ خواهد شد.
 


ارسال شده در تاریخ : 27 مهر 1389برچسب:, :: 22:54 :: توسط : محمد حسین *علی *امیر رضا

1- به تصاویر مقابل نگاه کنید.به صورت گروهی متن زیبا وجذابی تهیه کنید ودرآن چگونگی تغییر

روش مصرف گوشت وعوامل موثر بر آن راشرح دهید.نوشته ی خود رابا نقاشی وتصاویر موجود

درمجلات  رایانه و...رساتر وغنی ترکنید.

2-     درگروه خود مراحل رشدوتکامل فناوری وسایل روشنایی را روی یک مقوا رسم کنید ووبا اضافه کردن تصویرونقاشی آن را نشان دهید.

3-     عوامل موثر بررشد و تکامل وسایل گرما زا را بررسی و فهرست نموده و در مورد آن کمی توضیح دهید؟

*برای دیدن پاسخ به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید.

 

 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : 27 مهر 1389برچسب:, :: 22:20 :: توسط : محمد حسین *علی *امیر رضا

درباره وبلاگ
این وبلاگ تخصصی درس حرفه و فن صرفا جهت ارائه مقالات و تحقیقات درس حرفه و فن برای تمامی دانش آموزان عزیز فارسی زبان بمدیریت دانش آموز محمد حسین عیوضی و امیر رضا نورافکن و دبیر محترم درس حرفه و فن آقای آزاد از مدرسه راهنمایی شاهد ناحیه 1 استان اردبیل می باشد.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پایگاه تخصصی حرفه و فن ، دانش آموزان مدرسه ی شاهد و آدرس h.m.a.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

Alternative content


شروع کد تغییر شکل موس -->